Ψηφιακό πελατολόγιο: Ποιοι θα είναι υποχρεωμένοι να το τηρούν

Σε συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες πάρκινγκ και ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων αλλά και εκδρομών, ενεργοποιείται το επόμενο 15μερο το ψηφιακό πελατολόγιο.

Με τη νέα ηλεκτρονική εφαρμογή ο ελεγκτικός μηχανισμός θα έχει τα στοιχείων των πελατών και την ώρα που βρίσκονται εντός της επιχείρησης, τα οποία θα διασταυρώνονται με τις αποδείξεις που ανεβαίνουν στα ηλεκτρονικά βιβλία (MyDATA).

Όπως αναφέρουν από τη φορολογική αρχή, το μέτρο θα εφαρμοστεί σε πρώτη φάση σε επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα και στο κλάδο των εκδηλώσεων και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες επαγγελμάτων.

Ουσιαστικά θα επανέλθουν τα πρόσθετα βιβλία που τηρούσαν μέχρι το 2012 όλες οι ανωτέρω επαγγελματικές ομάδες. Έτσι λοιπόν από το νέο έτος θα πρέπει να τηρούν ψηφιακό πελατολόγιο το οποίο θα είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και θα συγκρίνεται με τα δηλωθέντα στοιχεία στα My DATA.  Το ψηφιακό πελατολόγιο σε δεύτερη φάση θα διασυνδεθεί με  τα MyDATA, με τον έλεγχο να μπορεί να γίνεται και από το γραφείο του ελεγκτή και να διασταυρώνει εάν και πότε για παράδειγμα κάποιος επισκέφθηκε τον γιατρό του.

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με το “ψηφιακό πελατολόγιο” θα ελεγχθεί καλύτερα η φοροδιαφυγή που διαπράττεται σε διάφορες εκδηλώσεις. Θα πρόκειται για ένα πρόσθετο ψηφιακό βιβλίο με στοιχεία ακόμα και για τον αριθμό των προσκεκλημένων σε μία εκδήλωση.

Ειδικότερα στη λίστα με τους υπόχρεους βρίσκονται:

1. Επαγγελματίες που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών σε οχήματα όπως συνεργεία οχημάτων, ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, φανοποιεία, επιχειρήσεις πώλησης ανταλλακτικών και αξεσουάρ οχημάτων, χώροι στάθμευσης οχημάτων, πλυντήρια αυτοκινήτων, επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις πώλησης καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων.

2. Επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των εκδηλώσεων από χώρους (κτήματα και αίθουσες) μέχρι εταιρείες catering και εταιρείες διοργάνωσης.

Εκτός από τα ψηφιακά πελατολόγιο, από το νέο έτος η φορολογική διοίκηση θα προχωρήσει και στην ηλεκτρονική τιμολόγηση όπως γίνεται για παράδειγμα στην Ιταλία. Στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή ή έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων είναι προαιρετική. Σημειώνεται ότι και σε επίπεδο Ε.Ε. συστήνεται η χρήση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής κυρίως στον ΦΠΑ. Στην Ελλάδα στην καλύτερη περίπτωση θα εφαρμοσθεί από τα μέσα του 2024.

Στο μεταξύ η ΑΑΔΕ απέστειλε χθες 50.371 υπενθυμιστικά e-mails σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις, που δεν έχουν ολοκληρώσει ακόμα τη διασύνδεση των ταμειακών τους συστημάτων με τα POS, που διαθέτουν, προχώρησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Στην επιστολή υπενθυμίζεται ότι:

•  Η προθεσμία για τη διασύνδεση εκπνέει στις 30 Σεπτεμβρίου.

•  Το πρόστιμο για τη μη διασύνδεση είναι από 10.000 έως 20.000 ευρώ, ανάλογα με την κατηγορία των βιβλίων.

Όπως τονίζεται στη ανακοίνωση που εξέδωσε η φορολογική διοίκηση “καλούνται οι επιχειρήσεις να προγραμματίσουν άμεσα ραντεβού με τον συνεργάτη τους, που κατασκευάζει ή υποστηρίζει τεχνικά το Εμπορικό/Λογιστικό πρόγραμμα διαχείρισης (ERP), που χρησιμοποιούν, για τη διασύνδεση των POS τους, με το ERP, το οποίο συνεργάζεται με Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό τους (ΦΗΜ) ή τον Πάροχο Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης”.

capital.gr – Του Προκόπη Χατζηνικολάου






https://patrasmagazine.gr/e-shops