Οι καθυστερήσεις παράδοσης στη Boeing και τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας πρόκειται να συνεχιστούν και το 2025, λένε σύμβουλοι αερομεταφορών με την αεροπορική βιομηχανία να προετοιμάζεται για άλλη μια χρονιά δυσκολιών.
Την Κυριακή συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τότε που ένα πάνελ πόρτας ανατινάχθηκε σε ένα Boeing 737 Max 9 σε πτήση που εκτελούσε η Alaska Airlines, αναζωπυρώνοντας τη συζήτηση σχετικά με τα πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας της Boeing.
Έκτοτε, η εταιρεία έχει θεσπίσει μια σειρά αλλαγών, συμπεριλαμβανομένων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης του εργατικού δυναμικού και των αυξημένων επιθεωρήσεων, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της ίδιας της εταιρείας, η οποία επίσης ανάφερε ότι βελτίωσε το σύστημα «Speak Up» («Μιλήστε ελεύθερα») για να ενθαρρύνει τους υπαλλήλους να αναφέρουν προβληματισμούς τους στον χώρο εργασίας.
«Δέστε τη ζώνη σας»
Αλλά αυτό δεν είναι αρκετό, είπε ο Mike Boyd, πρόεδρος και συνιδρυτής της εταιρείας αεροπορικών συμβούλων Boyd Group International, μιλώντας στο CNBC. «Όλο το διοικητικό συμβούλιο έπρεπε να είχε απολυθεί. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος και οι νέοι άνθρωποι εκεί μέσα λένε ότι κάνουν κάτι, αλλά αυτό είναι ένα πολύ βαθύ πρόβλημα» σημείωσε.
Χωρίς παραδόσεις αεροσκαφών από την Boeing, αεροπορικές εταιρείες όπως η Southwest, η Wizz Air και η Ryanair ξοδεύουν χρήματα που «δεν ήθελαν να ξοδέψουν για να επισκευάσουν αεροπλάνα που επρόκειτο να αποσυρθούν», είπε ο ίδιος.
«Δέστε τη ζώνη σας. Θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά μπροστά», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Η Boeing πρόκειται να χάσει πολύ έδαφος από τους φίλους μας στην Airbus. Απλώς δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό», υπογράμμισε ο Mike Boyd, προσθέτοντας ότι η εταιρεία μπορεί να γίνει περισσότερο «δευτερεύων παίκτης» σε σχέση με την Airbus στο μέλλον.
Ο Pete Buttigieg, ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, δήλωσε τη Δευτέρα ότι η Boeing έχει «πολύ περισσότερη» δουλειά να κάνει, σύμφωνα με το Reuters. «Η αλλαγή κουλτούρας στην Boeing είναι κάτι που είναι ένα πραγματικό έργο σε εξέλιξη», σημείωσε. «Ο μόνος τρόπος για να το αξιολογήσουμε πλήρως θα είναι να δούμε ότι μπορούν να βελτιώνουν συνεχώς τα αποτελέσματα».
Όχι πριν τα τέλη του 2025
Ο John Grant, επικεφαλής αναλυτής στην εταιρεία αεροπορικών πληροφοριών OAG, τόνισε ότι απτές βελτιώσεις στη Boeing είναι απίθανο να γίνουν πριν από τα τέλη του 2025, και αυτό με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις.
«Με τις ρυθμιστικές αρχές να σέρνονται σε όλη την εταιρεία και τις νέες διαδικασίες να δημιουργούνται, είναι ίσως πολύ νωρίς να πούμε ότι τα πράγματα βελτιώνονται», είπε. «Τα καλά νέα είναι ότι τα πράγματα δεν έχουν χειροτερέψει από επιχειρησιακή άποψη».