«Η Δημιουργική Γραφή στην εκπαίδευση»
Βιωματικό Εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής για εκπαιδευτικούς
Το Parts Patras Arts διοργανώνει ένα Βιωματικό Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων που επιθυμούν να κατανοήσουν και να εντάξουν το γνωστικό και επιστημονικό πεδίο της Δημιουργικής Γραφής στο μάθημά τους. Στο εργαστήριο αυτό θα αναλυθεί η έννοια της Δημιουργικής Γραφής, ενώ στη συνέχεια θα δοθούν ορισμένα παραδείγματα συγγραφικών και αφηγηματικών ασκήσεων διαβαθμισμένης δυσκολίας, που αναπτύσσουν τη λεκτική και γλωσσική νοημοσύνη των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί που θα το παρακολουθήσουν αναμένεται στο τέλος του εργαστηρίου να μπορούν να καθοδηγούν τους μαθητές τους στο να εκτελούν δημιουργικές δραστηριότητες. Το βιωματικό εργαστήριο «Η Δημιουργική Γραφή στην εκπαίδευση»θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 18 Μαΐου 2019 στο Parts Patras Arts και ώρα 11:00-13:00.
Πληροφορίες
Τόπος διεξαγωγής εργαστηρίου: Parts Patras Arts
Διεύθυνση: Σατωβριάνδου 31
Δηλώσεις Συμμετοχής: 2610005252 (Parts Patras Arts)
Ημερομηνία: Σάββατο, 18 Μαΐου 2019
Ώρα: 11:00-13:00
Κόστος Συμμετοχής: Γενική είσοδος 20 ευρώ και 15 ευρώ για ανέργους, φοιτητές και για όσους έχουν παρακολουθήσει προηγούμενα εργαστήρια-σεμινάρια στο Parts-Patras Αrts.
Πληροφορίες-Εγγραφές: Δευτέρα-
Παρασκευή 16:00-21:00
Εκπαιδεύτρια-Εμψυχώτρια: Ελένη Γκόρα, Φιλόλογος-Συγγραφέας ΜΑ (Μaster of Arts) στη Δημιουργική
Γραφή, Υποψήφια Διδάκτορας Δημιουργικής Γραφής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής
Μακεδονίας.
*Θα δοθούν σημειώσεις και βεβαιώσεις παρακολούθησης.
*Οι προτεινόμενες ασκήσεις Δημιουργικής Γραφής που θα προκύψουν από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, θα δημοσιευτούν στη σελίδα http://elenigkora.gr/.
*Απαραίτητη η κράτηση θέσης.
Παραδείγματα Βιωματικών Ασκήσεων Δημιουργικής Γραφής
Παράδειγμα 1ο: Οι μαθητές κάθονται σε κύκλο και σημειώνουν ανώνυμα, σε κόλλες χαρτιού κάτι το οποίο τους προκαλεί δυσφορία ή αρνητικά συναισθήματα. Έπειτα τσαλακώνουν τις κόλλες και τις πετάνε προς τους υπόλοιπους. Με το σύνθημα της εκκίνησης (ο εκπαιδευτικός σφυρίζει με τη σφυρίχτρα) οι μαθητές παίζουν χαρτοπόλεμο σ΄ ένα πλαίσιο εκτόνωσης αρνητικών συναισθημάτων. Στη συνέχεια ο κάθε μαθητής μαζεύει όσα τσαλακωμένα χαρτιά προλάβει. Διαβάζονται ανοιχτά και οι μαθητές σχολιάζουν. Ακολουθεί συζήτηση.
Θέματα για συζήτηση:
87
-Ποιες απόψεις που γράφτηκαν και στη συνέχεια διαβάστηκαν προκάλεσαν αντιδράσεις;
-Σε τι βαθμό διευκολύνει η ανωνυμία στη διατύπωση προσωπικών συναισθημάτων;
-Ποιες καταστάσεις δεν αφήνουν ομαλή την εξέλιξη της ομάδας;
Παράδειγμα 2ο: Ο εκπαιδευτικός μοιράζει κόλλες Α4, μολύβια και μία εικόνα και ζητά από τους μαθητές του να δημιουργήσουν μία κοινή ιστορία. Ένας μαθητής ξεκινάει πρώτος και είναι ελεύθερος να γράψει ό,τι επιθυμεί. Μετά την πάροδο συγκεκριμένου χρόνου (π.χ. 5 λεπτά), τη θέση του παίρνει κάποιος άλλος. Αυτός με τη σειρά του μπορεί να συνεχίσει την ιστορία όπως κρίνει, ακολουθώντας το ίδιο θέμα ή αλλάζοντάς το. Όταν όλοι οι μαθητές έχουν περάσει από τη θέση του συγγραφέα η διαδικασία ολοκληρώνεται και η ιστορία είναι έτοιμη. Ακολουθεί ανάγνωση της ιστορίας και συζήτηση.
-Πόσο εύκολο ήταν οι μαθητές να συνεχίσουν την ιστορία του άλλου;
-Ενοχλήθηκε κάποιος από τις απόψεις των άλλων για την έκβαση της ιστορίας;
-Σε τι βαθμό εκφράζει το τελικό αποτέλεσμα της ιστορίας τους μαθητές και πόσο τους ικανοποιεί;
Η Δημιουργική Γραφή είναι ένα χρήσιμο
και απαραίτητο εργαλείο
για τον μάχιμο εκπαιδευτικό του σήμερα.
Ελένη Γκόρα, Κοζάνη,Γκοβεδάρων 10, 3ος όροφος. Αν δεν γεννιόμουν σ΄ αυτό το διαμέρισμα κι αν δεν μου απαγόρευαν οι γονείς μου να βλέπω τηλεόραση, ίσως να μην γινόμουν Φιλόλογος. Το πρωί έγραφα στους τοίχους του σπιτιού και διάβαζα οτιδήποτε έπεφτε στο χέρι μου. Ήμουν τακτική πελάτισσα με πίστωση του βιβλιοπωλείου της οικοδομής. Το απόγευμα καθαρίζονταν οι τοίχοι, πληρώνονταν τα χρέη, έτρωγα μερικές παντοφλιές και άντε πάλι τα ίδια. Τα χρόνια πέρασαν. Μεγάλωσα, μετακομίσαμε, σπούδασα. Πριν πάρω το πτυχίο ζήλεψα έναν γνωστό άγνωστο αγαπημένο που έγραφε. Είπα να δοκιμάσω και ‘γω. Φοίτησα και στο Μεταπτυχιακό Δημιουργικής Γραφής στην Φλώρινα. Από τότε παραδίδω σεμινάρια γραψίματος και σβησίματος. Τώρα εκπονώ τη διδακτορική μου διατριβή. Έχω εκδώσει 4 ηλεκτρονικά βιβλία και διατηρώ προσωπική σελίδα στη διεύθυνση: http://elenigkora.gr/