Χρήστος Κοτσακάς ( Δημοσιογράφος – Senior Editor, epixeiro.gr)
Η Γεωργία Παπαντωνοπούλου, founder του Classy & Fabulous, της Santorini Wedding Planners αλλά και υποψήφια δημοτική σύμβουλος Πατρέων, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για την ελληνική τουριστική βιομηχανία και τις ευκαιρίες που προσφέρει, ακόμη και στον χώρο της πραγματοποίησης γάμων.
Μιλήστε μας για το GeorgiaPapadon.com -Classy & Fabulous, για το πως προέκυψε η δημιουργία του και για τους τρόπους που αυτό προωθεί το ελληνικό τουριστικό προϊόν στο εξωτερικό.
Το Classy & Fabulous είναι ένα ηλεκτρονικό lifestyle περιοδικό. Η καινοτομία του βασίζεται στο γεγονός πως ότι βλέπεις, μπορείς και να το αποκτήσεις, είτε είναι προϊόν, είτε υπηρεσία. Η ιδέα ξεκίνησε από την αναγκαιότητα του συνδυασμού της ενημέρωσης με την παροχή υπηρεσιών και προϊόντων υψηλού κύρους. Εξαιτίας της ιδιοσυγκρασίας του site – που είναι Αγγλικής έκδοσης – και κυρίως των δημογραφικών χαρακτηριστικών των αναγνωστών – που είναι κατά το 90% πολίτες χωρών εκτός Ελλάδος, με κύριο ποσοστό αυτό των Αμερικανών – το εγχώριο τουριστικό προϊόν, (πολυτελή ξενοδοχεία, ιδιωτικές βίλες σε ελληνικά νησιά αλλά και παροχή υπηρεσιών υψηλών προδιαγραφών) προωθείται άμεσα αλλά και έξυπνα στους αναγνώστες μας, οι οποίοι ενημερώνονται και έρχονται σε επαφή είτε μαζί μας, είτε με τους ίδιους τους παρόχους – συνεργάτες μας.
Σε συνδυασμό και με την δραστηριότητα σας μέσω της εταιρείας Santorini Wedding Planners, ποια η εικόνα που έχετε για την φετινή τουριστική κίνηση;
Η τουριστική κίνηση, σύμφωνα με τις δικές μας προσλαμβάνουσες, δηλαδή το τουριστικό ενδιαφέρον μελλονύμφων από το εξωτερικό για τη Σαντορίνη και τη Μύκονο, εμφανίζεται ιδιαίτερα αυξημένο σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, τουλάχιστο κατά 30%, κυρίως όσον αφορά στη Σαντορίνη. Το ποσοστό αυτό, μάλιστα, ενδέχεται να ανέβει ακόμη περισσότερο, αν λάβουμε υπόψη πως ακόμη βρισκόμαστε στο Μάιο και υπάρχει ο τεράστιος χρονικός ορίζοντας όλου του καλοκαιριού, μέχρι το Σεπτέμβριο, που είναι οι πιο δημοφιλής μήνας, αλλά και του Οκτωβρίου, που είναι ένας επίσης σημαντικός μήνας.
Επικεντρώνοντας στη δραστηριότητα σας γύρω από τη διοργάνωση εκδηλώσεων, ισχύει πως η χώρα μας είναι ένας εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός για πραγματοποίηση γάμων; Πως έχει προκύψει αυτό το αποτέλεσμα;
Σίγουρα η χώρα μας είναι ένας εξαιρετικά δημοφιλής προορισμός σε σχέση με την πραγματοποίηση γάμων, με τη Σαντορίνη να κρατά σταθερά τα ηνία στην πρώτη θέση, αλλά και άλλα νησιά, όπως η Μύκονος, η Κρήτη, η Κέρκυρα καθώς και μικρότερα, κυρίως του Ανατολικού Αιγαίου που ανεβαίνουν στις προτιμήσεις των επισκεπτών.
Κατά την άποψή μου, το εξαιρετικής γεωφυσικής ομορφιάς σεισμογενές τοπίο της Σαντορίνης, αλλά και το μοναδικό χρώμα των ελληνικών νησιών γενικότερα, συνθέτουν ένα μαγικό και πραγματικά ιδιαίτερο τοπίο για ανθρώπους που θέλουν ένα γαμήλιο σκηνικό ξεχωριστό και πέρα από τα συνηθισμένα στοιχεία των χωρών τους.
Η καλύτερη διαφήμιση είναι η αποτύπωση των γαμήλιων τελετών σε φωτογραφίες και βίντεο που ταξιδεύουν παντού και αφήνουν σχεδόν χειροπιαστές αποδείξεις για τα χρώματα, τη μοναδικότητα του φυσικού κάλους, αλλά και τις πολύ υψηλού επιπέδου προσφερόμενες υπηρεσίες σε όλα τα επίπεδα, από τα άψογα σχεδιασμένα ξενοδοχεία και τους πολύ προσεγμένους χώρους τέλεσης γάμων, τις εξέχουσας αρχιτεκτονικής σημασίας ελληνικές εκκλησίες και ξωκλήσια, τις απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς ελληνικές παραλίες, αλλά και το γεγονός πως όποια υπηρεσία ή προϊόν σχετίζεται με τους γάμους, είναι διαθέσιμο ανά πάσα ώρα και στιγμή, παρότι τα νησιά μας βρίσκονται μακριά από την ενδοχώρα.
Από ποιες χώρες προέρχονται και ποιες περιοχές επιλέγουν όσοι θέλουν να κάνουν τον γάμο τους στην Ελλάδα; Τι οικονομικές δυνατότητες θα πρέπει να έχει κάποιος και ποιες είναι οι προσφερόμενες υπηρεσίες;
Ο κατεξοχήν γαμήλιος προορισμός των επισκεπτών στην Ελλάδα είναι μακράν η Σαντορίνη και ακολουθούν και άλλα μέρη, όπως προανέφερα. Οι δικοί μας πελάτες προέρχονται, κατά κύριο λόγο, από ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Αυστραλία, Λίβανο, τις Σκανδιναβικές χώρες αλλά και τη Ρωσία και την Ινδία τελευταίως.
Οι οικονομικές δυνατότητες των ενδιαφερομένων μπορούν να καλυφθούν σε ένα ευρύτατο φάσμα υπηρεσιών και προϊόντων. Εξαρτάται από το τι θέλει κάθε ζευγάρι και τι ποσό θέλει να διαθέσει για το γάμο του, πόσους καλεσμένους θα ήθελε να έχει και τι είδους παροχές θα ήθελε να τους προσφέρει. Η αλήθεια είναι πως η διαμονή στη Σαντορίνη δεν είναι φθηνή, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες και στις αρχές του φθινοπώρου. Όμως, αν ένα ζευγάρι έχει αποφασίσει το budget του, με την κατάλληλη καθοδήγηση των έμπειρων wedding planners μπορεί να παντρευτεί στον τόπο που θέλει και να έχει την εμπειρία που έχει ονειρευτεί.
Οι προσφερόμενες υπηρεσίες μπορεί να είναι άπειρες, ανάλογα με τον οικονομικό προϋπολογισμό και τα «θέλω» των μελλονύμφων. Υπάρχουν εξαιρετικοί χώροι τέλεσης γάμων, από απίθανα πεντάστερα ξενοδοχεία, πολυτελείς βίλες, αναπαλαιωμένα οινοποιεία, περίφημα γιοτ, ελικόπτερα, θεσπέσια εστιατόρια με βραβευμένους chefs και άψογο προσωπικό, εξαιρετικοί φωτογράφοι και video producers, DJs, makeup artists, έμπειροι κομμωτές, ανθοστολισμοί, designers εξωτερικών και εσωτερικών χώρων που επιμελούνται τους γαμήλιους στολισμούς, υπηρεσίες φύλαξης υψηλών προσώπων και ότι άλλο θα μπορούσε να ζητήσει ένα μελλόνυμφο ζευγάρι.
Γενικότερα, ποια η γνώμη σας για την ελληνική τουριστική βιομηχανία και τις προοπτικές που έχει για τα επόμενα χρόνια;
Η ελληνική τουριστική βιομηχανία θα μπορούσε να αποτελέσει τη βαριά βιομηχανία της χώρας μας, αν αντιμετωπιζόταν με σοβαρότητα και αν δινόταν το κατάλληλο βάρος στο τουριστικό μας προϊόν. Είμαστε μια χώρα που δεν παράγει πολλά προς εξαγωγή. Αντιθέτως, εισάγει.
Αυτό που θα μπορούσε εύκολα να εξαχθεί είναι ο τουριστικός εγχώριος πλούτος, οι επενδύσεις ζωής που θα μπορούσαν να κάνουν οι επισκέπτες στην χώρα μας αν γνώριζαν περισσότερα πράγματα για την Ελλάδα μας και τους λόγους για να την επισκεφθούν.
Για παράδειγμα, αν υπήρχε κάποιου είδους γνωστοποίηση του τουριστικού μας προϊόντος, θέτοντας ως γνώμονα τη μοναδικότητα των ελληνικών νησιών και της ενδοχώρας, τον τεράστιας σημασίας αρχαιοελληνικό πολιτισμό και τα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, την φιλικότητα των ελληνικών θαλασσών σε σχέση με τους ωκεανούς, το υπέροχο μεσογειακό μας κλίμα και τα οφέλη του στον ανθρώπινο οργανισμό, τις μοναδικής φυσικής ομορφιάς παραλίες των νησιών μας, ακόμη και των πιο απομακρυσμένων. Και ακόμη περισσότερο, των ακριτικών μας νησιών (τόσο προς υπεράσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων αλλά και των Ελλήνων πολιτών που ζουν εκεί), των υπέροχων ελληνικών γεύσεων και της προώθησης των ελληνικών προϊόντων διατροφής, αλλά και την προώθηση της ελληνικής κουλτούρας στο σύνολό της και του μεσογειακού ταμπεραμέντου του λαού μας γενικότερα.
Οι προοπτικές που ανοίγονται είναι τεράστιες, όμως θα πρέπει να ενισχυθεί η εικόνα της χώρας στο εξωτερικό και να γίνουν περισσότερες επενδύσεις στην τουριστική προβολή της Ελλάδας σε άλλες χώρες, έτσι ώστε να γνωστοποιηθεί κάθε πτυχή του τουριστικού μας προϊόντος, να δοθούν κίνητρα επενδύσεων στις ήδη υπάρχουσες τουριστικές μονάδες, αλλά και ακόμη περισσότερα σε ξένες επενδύσεις. Όχι τόσο για τις δημοφιλείς θέσεις τουριστικού ενδιαφέροντος, αλλά περισσότερο για τα ακριτικά νησιά που, όπως προανέφερα, θα μπορούσαν όχι απλά να προστατευθούν με αυτό τον τρόπο από κάθε είδους ξένες βλέψεις και μελλοντικές αμφισβητήσεις, αλλά και να γίνει η ζωή των κατοίκων τους πολύ καλύτερη.
Είναι η Ελλάδα ένας προορισμός που επιλέγεται και για χειμερινές διακοπές, όσον αφορά και στο κομμάτι της διοργάνωσης εκδηλώσεων και γάμων;
Δυστυχώς, η χώρα μας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον ήλιο και τη θάλασσα και θεωρείται ένας κατεξοχήν καλοκαιρινός προορισμός, όποτε δεν υπάρχει ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών.
Ο τίτλος της προσπάθειας σας είναι «Classy & Fabulous». Ως μια γυναίκα που έχει ασχοληθεί με τα κοινά και την τοπική αυτοδιοίκηση, ποια θα λέγατε πως είναι η σχέση του τίτλου με την σημερινή ελληνική πραγματικότητα;
Θεωρώ πως η γνήσια ενσάρκωση της πραγματικής Ελληνίδας είναι ακριβώς η επιτομή του «Classy & Fabulous».
Αυτή η ελληνικότητα που αναβιώνει συνεχώς μέσα από τις σύγχρονες τάσεις της μόδας, όπου δεν υπάρχει διάσημος σχεδιαστής ή σχεδιάστρια που να μην έχει εμπνευστεί από τις απλές, λιτές, αλλά πάντα ποιοτικές γραμμές της Ελληνίδας στην αρχαιότητα, όπως τη γνωρίζουμε από τα αγάλματα και τα υπόλοιπα στοιχεία αναγνωρισιμότητας του ελληνικού πολιτισμού, είναι ένα έναυσμα για τον επαναπροσδιορισμό της γυναικείας υπόστασης στη σημερινή πραγματικότητα. Ως άνθρωπος που ασχολείται με τα κοινά και έχει συναίσθηση της ελληνικής πραγματικότητας του σήμερα, θα έλεγα πως ο τίτλος είναι περισσότερο τίτλος ελπίδας αλλά και στοχεύσεων.
Ένας τίτλος που προέρχεται από το γεγονός πως η δημιουργός πίσω από αυτόν δεν συμβιβάζεται, ούτε συμμορφώνεται με την τωρινή πραγματικότητα των ελληνικών δεδομένων όπως εμφανίζονται αυτή τη στιγμή στην εγχώρια και περισσότερο στη διεθνή πολιτική σκηνή. Η δημιουργός ελπίζει, αλλά και βάζει τον πήχη ψηλά, στοχεύοντας σε αγορές έξω από την χώρα, προς την Ελλάδα, εξ ου και η διοργάνωση γάμων και εκδηλώσεων σε Σαντορίνη και Μύκονο. Με την πεποίθηση πως όλα ξεκινούν από τη μονάδα, η άποψη μου είναι πως τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν αν εστιάσουμε στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα και αν εκμεταλλευθούμε σωστά τα στοιχεία που υπάρχουν μέσα μας και γύρω μας.
Κεφάλαιο γυναικεία επιχειρηματικότητα. Ποιες είναι οι βασικές συμβουλές που θα δίνατε σήμερα σε μια γυναίκα που θέλει να ασχοληθεί με το επιχειρείν;
Οι γυναίκες είμαστε από την φύση μας προικισμένες να είμαστε ανεξάντλητες, πράγμα που σημαίνει πως είμαστε φτιαγμένες για να έχουμε πολλές δυνατότητες. Ο Θεός μας έπλασε μητέρες, πράγμα που σημαίνει πως, σύζυγοι ή μη, έχουμε τον πρώτο λόγο και τη μεγαλύτερη ευθύνη στην ανατροφή και ανάπτυξη των παιδιών μας, άρα και στη σύσταση της κοινωνίας. Το επιχειρείν είναι μια μορφή δημιουργίας, που αποκτά μια παραπάνω σημασία όταν προέρχεται από ένα γυναικείο μυαλό. Μια γυναίκα καλείται να έχει πολύπλευρους ρόλους και δεν υπάρχει μεγαλύτερη συνεισφορά στην κοινωνία από το να αποτελεί ένα άξιο παράδειγμα προς μίμηση, κυρίως για τα παιδιά της, αλλά και το κοινωνικό σύνολο.
Οι συμβουλές μου είναι οι εξής:
- Ποτέ να μην ξεκινήσετε με γνώμονα μόνο τα χρήματα. Φροντίστε αυτό που έχετε σκοπό να κάνετε, να το αγαπάτε, να το βρίσκετε συναρπαστικό και να σας γεμίζει χαρά.
- Βρείτε τρόπους να είναι ωφέλιμο για το κοινωνικό σύνολο. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη πηγή επιτυχίας από αυτό. Αν το δημιούργημά σας το αγκαλιάσει ο κόσμος, τότε έχετε επιτύχει.
- Ποτέ μην επαναπαύεστε! Κάντε κάθε μέρα κάτι παραπάνω από την προηγούμενη. Έστω κάτι μικρό.
- Κάθε άνθρωπος έχει κάποιες ιδιαίτερες κλήσεις, κάποια ξεχωριστά ταλέντα. Όσο χρονών κι αν είστε, Βρείτε ποια είναι αυτά και αναπτύξτε τα. Ίσως αυτά γίνουν αύριο η δική σας ιστορία επιτυχίας και έμπνευσης για άλλους ανθρώπους.
- Εμπνευστείτε από επιτυχημένους ανθρώπους, διαβάστε τις αυτοβιογραφίες τους, κρατείστε τις συμβουλές τους.
- Εστιάστε σε αυτά που θέλετε και αφοσιωθείτε σε αυτά.
- Τολμήστε και πάρτε ρίσκα! Τίποτα δεν γίνεται αν δεν βγούμε λίγο έξω από τη ζώνη της άνεσης μας.
Τα επόμενα σχέδια σας; Ποιους στόχους θα θέλατε να έχετε επιτύχει μέσα στην επόμενη πενταετία;
Αυτή τη στιγμή με βρίσκετε υποψήφια δημοτική σύμβουλο, σε ένα πολυσυλλεκτικό συνδυασμό του νυν Αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας, «Πρωτεύουσα Ξανά». Ένας από τους πιο σημαντικούς μου στόχους, συνεπώς, είναι να βοηθήσω την πόλη που μεγάλωσα και ζω να επαναπροσδιορίσει την χαμένη ταυτότητά της και να γίνει ξανά η παλιά αρχόντισσα που εμείς ξέραμε, η Πρωτεύουσα του Νότου.
Με προσλαμβάνουσες από τις ταξιδιωτικές εμπειρίες που έχω μέχρι σήμερα, αλλά και το γεγονός πως έχω ζήσει ένα διάστημα στις ΗΠΑ και έχω σπουδάσει εκεί, έχω κρατήσει όλα τα θετικά στοιχεία και θέλω να προσφέρω ενεργά στην ανάπτυξη της περιοχής μου, στην ποιοτική αναβάθμιση της καθημερινότητας των συμπολιτών μου, στην προώθηση του τουρισμού και του πολιτισμού, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και στην έμφαση στην εξωστρέφεια γενικότερα. Ελπίζω να λάβουμε την εντολή από τους συμπολίτες μας, πρωτίστως ο συνδυασμός και εγώ προσωπικά, και ειλικρινά είμαι πεπεισμένη πως θα αφήσουμε ένα εξαιρετικό έργο μέσα στην επόμενη πενταετία.
Όσο για τις επαγγελματικές μου επιδιώξεις, έχω αρκετές ιδέες για ανάπτυξη και επέκταση των ήδη υπαρχόντων δεδομένων μου, αλλά και νέες προτάσεις και προσκλήσεις για συνεργασίες από το εξωτερικό, τόσο στον τομέα του τουρισμού όσο και σε έναν άλλο, πολύ σημαντικό, τομέα, που δεν θα ήθελα ακόμη να ανακοινώσω γιατί βρίσκεται σε εξέλιξη.
Ένας επίσης σημαντικός στόχος για την επόμενη πενταετία είναι να συνεχίσει να έχει το «Classy & Fabulous» μια τέτοια αναπτυξιακή πορεία που να το καθιστά ικανό να βοηθήσει ακόμη περισσότερο το εγχώριο τουριστικό μας προϊόν σε διεθνές επίπεδο και να γίνει σύμβολο και παράδειγμα προς μίμηση και για άλλες ελληνικές εταιρείες, ούτως ώστε αυτές να εστιάσουν στην ανάδειξη και στην προώθηση του εγχώριου πλούτου μας προς τη διεθνή αγορά.