Ως γνωστόν, στην Toyota Motor Corporation δεν θέλησαν να προστρέξουν στη διαδικασία εξέλιξης και κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στην γκάμα τους, παρά την επικρατούσα τάση.
Ο κύριος λόγος γι’ αυτό είναι ότι έχουν επενδύσει και ταυτιστεί με τη δημιουργία οχημάτων που διαθέτουν κινητήρα υβριδικής διάταξης. Άλλωστε είναι η εταιρεία που υιοθέτησε -και επέβαλε, τελικά- τη συγκεκριμένη τεχνολογία παγκοσμίως.
Όπως ανακοινώθηκε, η ιαπωνική εταιρεία αναβάλλει την παραγωγή των καινούργιων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που θα προέλθουν από τα πρωτότυπα Lexus LF-ZC και LF-ZL έως το 2027, παρότι αρχικά είχαν προγραμματιστεί για το 2026. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, η αιτία γι’ αυτό είναι η αναγκαιότητα βελτίωσης της τεχνολογίας παραγωγής.
Ένας δεύτερος λόγος είναι ο απαιτούμενος χρόνος για την εξέλιξη και μπαταριών πρισματικών κελιών, που θα είναι σε θέση να προσφέρουν αυτονομία έως 1.000 χιλιόμετρα, να έχουν υψηλή απόδοση και να φορτίζουν πολύ γρήγορα.
Η καθυστέρηση στην εξέλιξη και παραγωγή δεν αφορά μόνο στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της Lexus αλλά και σε αυτά της Toyota. Επίσης, αυτό δεν αφορά μόνο στα αμιγώς ηλεκτροκίνητα που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και γι’ αυτή των ΗΠΑ.
Παρόλα αυτά, παρότι η Toyota δηλώνει επισήμως ότι καθυστερεί τις διαδικασίες για να ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, ανεπίσημα φαίνεται πως τα στελέχη της αναμένουν να αλλάξει η κατάσταση αυτή και να αυξηθούν γενικότερα οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.