του Αχιλλέα Ροδίτη
Απαιτείται προσοχή μέγιστη όταν δέχεστε τηλεφώνημα από κάποιον που σας παρουσιάζεται ως εκπρόσωπος εισπρακτικής εταιρίας για κάποιο… «παλιό δάνειο», λειτουργώντας στον τομέα διαχείρισης οφειλών από δάνεια, κατ’ εντολή τράπεζας ή fund.
Αυτό όμως που πρέπει καθένας να προσέξει, είναι τι θα απαντήσει και τι θα πράξει. Καλό θα είναι να το ψάξετε πρώτα, να ζητήσετε συνδρομή λογιστή ή δικηγόρου. Διότι αν ενδώσετε σε παροτρύνσεις συνεννόησης και καταβολής έναντι χρηματικού ποσού, ίσως βρεθείτε να χρωστάτε ενώ έχετε εξοφλήσει…!
Η ακόλουθη περίπτωση είναι ενδεικτική του τι εννοούμε:
44χρονη Πατρινή είχε δάνειο με τον πρώην σύζυγο της και προ μηνών γνώριζε πως είχε απομείνει οφειλή 2.000 ευρώ και την κάλεσαν από εισπρακτική να την ενημερώσουν ότι με τους τόκους το χρέος έφθανε κοντά στα 20.000 ευρώ κι αν έδινε περίπου 4.000 ευρώ εφ’ άπαξ, θα γλίτωνε τις διαταγές πληρωμής και κατάσχεσης!
Δεν γνώριζε καν ότι πριν την λήξη της προθεσμίας εξόφλησης ο πρώην άνδρας της είχε φροντίσει για την 100% τακτοποίηση της εκκρεμότητας, παρ’όλα αυτά ευτυχώς δεν ήταν ευκολόπιστη και ζήτησε να την ξανακαλέσουν για να συνεννοηθεί με τον «πρώην». Κι αφού ενημερώθηκε, στη δεύτερη επικοινωνία είπε στην υπάλληλο: «Με την… τάδε του μηνός δεν εξοφλήθηκε το ποσό;». Για να ακούσει το…: «Α, ναι, χίλια συγγνώμη, έκανα λάθος».
Δικηγόρος της Πάτρας τονίζει μέσω της «Πολιτείας» ότι αυτό είναι «τακτική». «Ζητούν κάτι κι αν… πιάσει, έπιασε. Αν δώσεις χρήματα και μετά συνειδητοποιήσεις πως δεν υπήρχε οφειλή, πρέπει να πας δικαστικά κι όταν τελεσιδικήσει η υπόθεση σου να πάρεις πίσω τα λεφτά». «Κι αν δεν είσαι μεγάλος σε ηλικία και υποστείς πρόβλημα υγείας…», προσθέτει.
Αχαϊκή Πολιτεία