| άρθρο του Αχιλλέα Ροδίτη (από την στήλη Αχι.Ρο. της έντυπης έκδοσης
Η γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» δίνει συχνά πυκνά «τροφή» για αφιερώματα σε διεθνή και πανελλαδικά ειδησεογραφικά δίκτυα.
Το πιο πρόσφατο ήταν το αφιέρωμα της δημοφιλούς ιστοσελίδας «Car&Moto» (φωτογραφία) που έκανε λόγο για το «Δέος που προκαλεί η όψη της μεγαλύτερης καλωδιωτής γέφυρας στον κόσμο».
Στο ρεπορτάζ γίνεται λόγος για το ότι η χώρα μας είναι γεμάτη γέφυρες αλλά ότι «προεξέχουσα αυτών είναι η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου», που αποτελεί την μακρύτερη γέφυρα στην Ελλάδα, αλλά και την μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιωτή (πολλαπλών ανοιγμάτων) στον κόσμο, με συνεχές και πλήρως αναρτημένο κατάστρωμα 2.252 μέτρων.
| φωτογραφία από το αφιέρωμα |
Αναφέρεται επίσης ότι μεγάλο «ατού» της είναι τα υψηλά επίπεδα αντοχής, ακόμα και σε ενδεχόμενη σύγκρουση δεξαμενόπλοιου 180.000 τόνων ή σε σεισμούς άνω των 7,4 Ρίχτερ, αλλά και σε ανέμους με ταχύτητα 265 χλμ./ώρα (τυφώνας κατηγορίας 5).
Αλλά ως σπουδαιότερο όλων, αναφέρεται κάτι άλλο που συνήθως το προσπερνάμε. Ότι, σύμφωνα με τους κατασκευαστές της, το σπουδαιότερο ρεκόρ της γέφυρας είναι πως «κατασκευάστηκε χωρίς κανένα σοβαρό ατύχημα, χωρίς να χυθεί ούτε μια σταγόνα αίματος»! Και πράγματι, είναι κι αυτό ένα από κείνα που πρέπει να προτάσσονται ως πρώτα, πέραν των δυνατοτήτων της γέφυρας, διότι αποδεικνύει τον επαγγελματισμό, το υψηλότατο επιστημονικό βεληνεκές με το οποίο ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε το έργο, αλλά κι εξακολουθεί να συντηρείται.
Αλλά το ερώτημα είναι άλλο: Αν αυτή τη γέφυρα, λοιπόν, την είχαν στη κάπου αλλού (Ν.Υ., Λονδίνο, Παρίσι, Ρώμη κλπ) θα υπήρχαν ατελείωτες ουρές επισκεπτών; Θα ήταν το πιο δημοφιλές καρτ-ποστάλ; θα γινόταν χαμός στο διαδίκτυο, παγκοσμίως;
Αλλά μ’ εμάς, εδώ, τίποτα…; Δυστυχώς, δεν εκπλήσσομαι…